z okazji dnia nauczyciela

Życzenia z okazji dnia Nauczyciela

z okazji dnia nauczyciela kwiatyDoceniając ogromny trud
i wysiłek wkładany każdego dnia
w edukację dzieci i młodzieży,
z okazji zbliżającego się
Dnia Nauczyciela
życzymy wszystkim nauczycielom
sukcesów i satysfakcji z pracy.

Zmieniająca się w tak
dynamicznym tempie szkoła,
cyfryzacja, nowoczesne technologie
niech staną się dla Was
fascynującym wyzwaniem.

Życzą pracownicy firmy Agraf Sp. z o.o.

monitoryTRUTOUCH_seria17FB

NOWA SERIA MONITORÓW INTERAKTYWNYCH NEWLINE TruTouch FB

Najnowsza seria monitorów Newline TruTouch FB jest już dostępna . To następca serii IB z dodatkowym gniazdem DisplayPort i nowszą wersją Androida. To rozwiązanie zadowoli najbardziej wymagających użytkowników monitorów interaktywnych. Czuły dotyk sprawia, że obsługa jest płynna i naturalna, a wysoka rozdzielczość monitora Newline TruTouch FB zapewnia przepiękne, żywe kolory dzięki wiodącej w branży jasności.

Najnowsze modele z serii FB dostępne są w rozmiarach: 65”70” i 80”

AGRAF oficjalny dystrybutor tablic DualBoard_

Ważny komunikat

AGRAF oficjalny dystrybutor tablic DualBoardNa polskim rynku pojawiły się tablice DualBoard, które nie pochodzą z polskiej autoryzowanej dystrybucji producenta – firmy Turning Technologies. Są to tablice sprowadzane przez pojedyncze firmy z zagranicy i nie posiadają autoryzowanego serwisu gwarancyjnego i pomocy technicznej w Polsce. Sprzedające je firmy podają się za oficjalnego dystrybutora Turning Technologies, co jest niezgodne z prawdą.

Chcielibyśmy poinformować, że nasza firma jest jedynym oficjalnym dystrybutorem tablic interaktywnych DualBoard i pozostałych produktów firmy Turning Technologies w Polsce.

Jako autoryzowany dystrybutor świadczymy także serwis gwarancyjny i pogwarancyjny tych tablic. Tablice sprzedawane przez naszych partnerów w Polsce, w ramach oficjalnego kanału dystrybucyjnego posiadają 3 letnią gwarancję producenta, którą potwierdzamy klientom wystawioną przez firmę Agraf kartą gwarancyjną.

Informujemy, że nie świadczymy serwisu gwarancyjnego tablic DualBoard zakupionych poza oficjalną dystrybucją firmy Agraf, a tym samym nie posiadających naszej karty gwarancyjnej.

Jeżeli chcesz sprawdzić czy tablica pochodzi z oficjalnego kanału dystrybucyjnego producenta zadzwoń: Tel. 42 25 03 183.

Zobacz certyfikat

Wniosek do programu Aktywna tablica

Ostatni dzwonek!

Już tylko godziny zostały do złożenia wniosku w pierwszej turze rządowego programu Aktywna tablica.

Szkoły podstawowe mogą otrzymać dofinansowanie w wysokości 14000 zł na zakup tablic interaktywnych, interaktywnych monitorów dotykowych, projektorów czy głośników.

Jeszcze zdąrzysz! Odwiedź naszą stronę www.aktywna-tablica.info pobierz wniosek MEN i złóż do organu prowadzącego.

program aktywna tablica przycisk

Upływa czas na złożenie wniosków w programie „Aktywna tablica”

Na złożenie wniosku na dofinansowanie z rządowego programu „Aktywna tablica” zostało już tylko kilka dni. Dla tych, którzy szukają pomocy przygotowaliśmy oryginalny wniosek MEN z komentarzami jak go wypełnić. Wejdź na stronę www.aktywna-tablica.info i pobierz wniosek z komentarzami. Wypełniając kolejne pola wystarczy kasować komentarze by wniosek był oryginalny, prawidłowo wypełniony i gotowy do złożenia w organie prowadzącym.

Nie czekaj na ostatnią chwilę.

Lista najczęściej zadawanych pytań

Program Aktywna Tablica – Lista najczęściej pojawiających się pytań

Co należy wpisać we wniosku o udział w Programie (wniosku dyrektora szkoły) w części III pn. Kalkulacja kosztów.

W części III pn. Kalkulacja kosztów należy jedynie wskazać rodzaj wybranych pomocy dydaktycznych oraz wnioskowaną kwotę wsparcia finansowego (dotacji, która stanowi 80% wartości zadania) danej pomocy dydaktyczne lub pomocy dydaktycznych, bez nazwy producenta oraz szczegółowego typu modelu danej pomocy dydaktycznej. Wnioski zawierające taką specyfikację nie powinny być akceptowane przez organy prowadzące. Kwota ta nie może być większa niż 14 tys. zł. Szczegóły kalkulacji kosztów w ramach wnioskowanego wsparcia finansowego zawiera część III wniosku, którą uzupełnia o część dotycząca wkładu własnego organ prowadzący.

W części pn. Informacja organu prowadzącego (str. 5 wniosku) należy dokonać kalkulacji całego zadania wraz ze wskazaniem kwoty i rodzaju wkładu własnego, który może być finansowy lub rzeczowy).


Czy organ prowadzący może akceptować wniosek, który został przygotowany i zamieszczony na stronach internetowych dostawców sprzętu (pomocy dydaktycznych)?.

MEN opracowało wniosek dostępny na stronie: https://men.gov.pl/pl/finansowanie-edukacji/aktywna-tablica, gotowe wnioski przygotowane przez inne podmioty, nie powinny być akceptowane.


Czy do wniosku organu prowadzącego muszą być dołączone dokumenty potwierdzające zakup sprzętu stanowiącego rzeczowy wkład własny?

Na etapie wniosku wystarczy oświadczenie organu prowadzącego o zapewnieniu wkładu własnego.


Co oznacza wymagana prędkości Internetu na poziomie 30Mb/s, jak interpretować to wymaganie w przypadku łącza o różnym poziomie wysyłania i pobierania danych?

W przypadku tzw. łącza asymetrycznego prędkość tak wysyłania jak i pobierania danych powinna być na poziomie minimum 30Mb/s. Dodatkowo należy dodać, że wiążące są zapisy umowne
z operatorem (dostawcą Internetu) dotyczące prędkości danych.


Czy do wkładu własnego można zaliczyć sprzęt komputerowy inne urządzenia TIK zakupione w roku złożenia wniosku o udział w Programie „Aktywna Tablica” pozyskanych ze środków unijnych?

Program nie określa, w jaki sposób mogą być pozyskane środki na zakup sprzętu komputerowego stanowiącego wkład własny, w związku z powyższym do wkładu własnego można zaliczyć sprzęt komputerowy i inne urządzenia TIK zakupione w roku złożenia wniosku o udział w Programie „Aktywna Tablica”, pozyskane ze środków unijnych, pod warunkiem, że umowy zawarte w ramach tych dotacji nie stanowią inaczej.


Komu może być udzielone wsparcie finansowe ze środków budżetu państwa?

Wsparcie finansowe ze środków budżetu państwa, może być udzielone organom prowadzącym:

1) publiczne i niepubliczne szkoły podstawowe, o których mowa w art. 2 pkt 2 lit. a ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 59 i 949),

2) publiczne i niepubliczne szkoły artystyczne realizujące kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej,

3) publiczne szkoły podstawowe w zakładach poprawczych i schroniskach dla nieletnich, o których mowa w art. 8 ust. 12 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe;

4) szkoły i zespoły szkół przy przedstawicielstwach dyplomatycznych, urzędach konsularnych i przedstawicielstwach wojskowych Rzeczypospolitej Polskiej, o których mowa w art. 8 ust. 5 pkt 2 lit. c ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. –Prawo oświatowe, oraz szkolne punkty konsultacyjne przy przedstawicielstwach dyplomatycznych, urzędach konsularnych i przedstawicielstwach wojskowych Rzeczypospolitej Polskiej, o których mowa w art. 8 ust. 5 pkt 1 lit. a tej ustawy, działające w ramach Ośrodka Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą, zwane „szkołami za granicą”.

Żródło: Departament Informacji i Promocji MEN


Wniosek dla dyrektora szkoły z komentarzami

Sposób wykorzystania tablicy interaktywnej

Sposób korzystania z tablicy interaktywnej

Informacja o planowanych sposobach korzystania z zakupionych w ramach Programu pomocy dydaktycznych w celu zmiany sposobu nauczania lub uczenia się.

projekt - aktywna tablicaTablica interaktywna wraz z projektorem pozwala nauczycielom prowadzić innowacyjne lekcje z wykorzystaniem najbardziej naturalnych dla uczniów programów interaktywnych, gier i materiałów multimedialnych. Dzięki tablicy interaktywnej nauczyciel będzie prowadził dynamiczną lekcję gdzie oprócz zapisania przez niego niezbędnych informacji w szybki sposób włączy odpowiedni do tematu lekcji film czy pokaże zdjęcia. Zaraz potem wybierze ćwiczenia interaktywne utrwalające materiał lub sprawdzające na ile materiał został przyswojony. Cały scenariusz lekcji nauczyciel przygotuje wcześniej co pozwoli zaoszczędzić mu dużo czasu na lekcji. Dzięki tak poprowadzonej lekcji uczniowie nie będą znudzeni, a wykorzystanie programów , gier edukacyjnych i ćwiczeń interaktywnych sprawi, że uczniowie będą bardziej angażować się w lekcję. Dzięki temu zajęcia będą się odbywały w środowisku „naturalnym” dzisiejszych uczniów czyli komputerowym. Nauczyciel będzie przygotowywał własne materiały korzystając z dołączonego do tablicy oprogramowania jak również będzie korzystał z bezpłatnych programów i materiałów dostępnych w Internecie.

Dodatkowym aspektem będzie też rozwój Nauczycieli, którzy zmienią sposób prowadzenia lekcji i będą mogli przygotować i w dowolnym momencie edytować lekcje wykorzystując Nowoczesne Technologie.

Planowane sposoby wykorzystania tablicy w punktach:

  1. Pisanie i rysowanie na tablicy (nauczyciel i uczniowie)
  2. Wyświetlanie filmów, zdjęć, obrazów graficznych, które mogą stanowić tło do notatek i rysunków np. uzupełniających wyświetlane obrazy.
  3. Korzystanie z zasobów Internetu w czasie rzeczywistym (w tym z plansz, słowników czy encyklopedii, itp.)
  4. Przygotowanie gotowego scenariusza lekcji z teorią, ćwiczeniami praktycznym i multimedialnymi materiałami uzupełniającymi temat. Wpłynie to pozytywnie na dynamikę lekcji i lepsze wykorzystanie czasu.
  5. Wykorzystywanie na lekcji ćwiczeń interaktywnych* przygotowanych samodzielnie przez nauczyciela lub wykorzystanie już istniejących dobranych odpowiednio do poziomu uczniów w klasie. Wpłynie to na dobór ćwiczeń do potrzeb poszczególnych uczniów i pozwoli na zaangażowanie uczniów zdolnych jak i tych z trudnościami w nauce.

*Ćwiczenia interaktywne są zbliżone do elementów gier komputerowych tak lubianych przez uczniów. Uczeń rozwiązujący zadanie w formie ćwiczenia interaktywnego działa podobnie jak w grze. Szuka własnego rozwiązania, które da mu punkty lub zwycięstwo. To współzawodnictwo z komputerem za pomocą tablicy interaktywnej pozwoli mu na zaangażowanie się w temat lekcji i szybsze (mniej bolesne z punktu widzenia ucznia) przyswojenie sobie materiału. Ćwiczenia interaktywne nauczyciel może przygotować korzystając z oprogramowania dołączonego do tablicy interaktywnej lub wykorzystując inne programy do tworzenia ćwiczeń interaktywnych dostarczanych z tablicą lub znajdujących się w Internecie. Może również korzystać z różnych platform przeznaczonych dla Nauczycieli gdzie znajdują się ćwiczenia przygotowane przez innych tym samym korzystając z ich doświadczenia.

Jakie zmiany sposobu nauczania i uczenia się uzyskamy stosując tablice interaktywne:

  1. Zaangażowanie uczniów poprzez zwiększenie dynamiki lekcji i oddziaływania na wiele zmysłów
  2. Dużo większa różnorodność wykorzystanych materiałów podczas lekcji
  3. Dostęp do różnych programów i bieżących informacji znajdujących się na dysku komputera obsługującego tablicę interaktywną i w internecie
  4. Możliwość szerszego doboru materiałów do indywidualnych potrzeb uczniów
  5. Nauczyciel może wykorzystywać obrazy graficzne, zdjęcia i filmy dla wzmocnienia percepcji wzrokowej
  6. Łatwość wykorzystania animacji i symulacji komputerowych do zilustrowania trudnych zjawisk, których nie można pokazać uczniom w inny sposób (dotyczy to głównie zjawisk fizycznych czy przyrodniczych), a co pozwala łatwiej zrozumieć te zjawiska.
  7. Korzystając z tablicy nauczyciel korzysta wraz z uczniami z jednego komputera.
„AKTYWNA TABLICA” – LIST MINISTER EDUKACJI

„AKTYWNA TABLICA” – LIST MINISTER EDUKACJI

Minister Edukacji Anna Zalewska skierowała dzisiaj list do dyrektorów szkół podstawowych, organów prowadzących oraz wojewodów, w związku z przyjęciem przez Radę Ministrów rządowego programu „Aktywna tablica”.

Aktywna tablica to program rządu, który zakłada dofinansowanie zakupów pomocy dydaktycznych przez szkoły podstawowe. W ramach dofinansowania szkoły mogą zakupić:

tablice interaktywne
interaktywne monitory dotykowe
projektory i projektory ultrakrótkoogniskowe
głośniki i inne urządzenia pozwalające na przekaz dźwięku
Pełna informacja i treści listów dostępne są na stronie www.aktywna-tablica.pl

Źródło: Departament Informacji i Promocji
Ministerstwo Edukacji Narodowej